Nytt medlemssystem: Support i romjulen

Publisert 21.12.2021

Norges Kampsportforbund har denne høsten rullet ut nytt medlemssystem (IMS), i samarbeid med NIF.  Utrullingen er nå gjennomført, og alle forbundets klubber er overført fra MySoft til IMS, eller har valgt å ta et annet, NIF-godkjent system i bruk. Vi ber alle våre medlemsklubber merke seg åpningstider for support i romjulen.

All informasjon om utrullingsprosessen for det nye medlemssystemet finner du her.

Som tidligere informert om fases Mysoft ut ved innføring av det nye medlemssystemet, og vil dermed ikke være tilgjengelig fra 31. desember.  Vi gjør oppmerksom på at man vil hente uttrekk av både åpne og betalte poster fra Mysoft ved årsskiftet. Klubber vil kunne få tilgang til denne informasjonen ved henvendelse til post(a)kampsport.no.

Graderingsmodul prioritert

I desember har NIF digital prioritert arbeidet med å fullføre graderingsmodulen, da dette er en viktig del av skreddersømmen for kampsportforbundets klubber.

Basert på behov og mulighet har arbeidet med graderingsmodulen blitt delt opp i 3 leveranser, hvorav 2 nå er sluttført:

  • Administrasjon av stilart og graderinger (fullført 10.12)
  • Vise stilart og gradering i medlemsoversikten (fullført 21.12)
  • Filtrering, søk, og sortering av medlemmer basert på stilart og gradering – fullføres tidlig i januar.

– Denne tilnærmingen har tillat administratorer innen kampsport å forberede masterdata tidligere, og klubbene å administrere gradering for medlemmene. Fremover kan dataene benyttes til organisering av aktivitet og kommunikasjon, sier Helge Berge, prosjektleder i NIF Digital.

Support i romjulen

Support vil også være tilgjengelig for alle forbundets medlemsklubber frem til jul, og i romjulen, med disse åpningstidene:

  • 08.00 – 15.30 mandag til torsdag
  • Stengt røde dager og helg

Support kontaktes per epost eller telefon: imssupport@idrettsforbundet.no/ 21 02 90 90.

Relevante lenker

Klubbene bes merke seg følgende relevante lenker i overgangsfasen til det nye medlemssystemet:

NIF jobber kontinuerlig med å produsere flere veiledninger. Eventuelle ønsker om spesifikke veiledninger kan rettes til support.