NIF inviterer til webinar om politiattestordningen
Publisert 02.06.2021
Redigert 01.06.2021
NIF inviterer alle idrettslag og klubber til webinar om politiattestordningen. Webinaret arrangeres 9. juni. Påmeldingsfrist er 7. juni.
Temakvelden arrangeres av NIF fagteam barneidrett, og gjennomføres digitalt i Teams. Alle påmeldte får tilsendt lenke til møterommet dagen før.
Påmelding er nødvendig for å få tilsendt link, og påmelding gjøres via Min idrett.
Hva er politiattestordningen?
Idretten skal være et trygt sted å være for alle som ønsker å være en del av den. Fra tid til annen opplever man dessverre at noen ikke opplever idretten som trygg, men blir utsatt for uønskede tilnærminger, trakassering og overgrep. Norges idrettsforbund jobber kontinuerlig for å begrense og forhindre at dette skjer. Som en viktig del av dette arbeidet eksisterer politiattestordningen.
• Hva er egentlig politiattestordningen og hvorfor må vi ha den?
• Hvem skal levere politiattest?
• Hva må idrettslaget gjøre?
• Kan man være trener mens man venter på politiattesten?
• Når kan vi be om fornyet politiattest?
Det er mange spørsmål knyttet til ordningen og hvordan man skal gjennomføre og organisere dette i idrettslaget. I dette webinaret får du svar på blant annet disse spørsmålene!
Vi håper så mange kampsportklubber som mulig har anledning til å delta på webinaret.