Medlemsportal: Problemer med tilgang løst

Publisert 10.12.2020

Flere medlemmer har denne uken opplevd problemer med tilgang til medlemsportalen. Årsaken skyldes et sertifikatutløp og påfølgende fornying forrige uke. Saken ble meldt til leverandør Mysoft mandag. Mysoft har i dag informert om at problemet nå er løst. Portalen er dessverre fortsatt ikke i stand til å benytte TLS 1.2, og melding om usikker tilkobling vil fortsatt forekomme for mange som før.

Oppdatering 10. desember: Nedenstående informasjon vedrørende problemer med medlemsportal ble publisert tidligere denne uken. Mysoft melder torsdag formiddag at problemet er løst. Ved vedvarende problemer bes medlemmer kontakte oss på post(a)kampsport.no.

___________________________

Medlemmer opplever for tiden store problemer med tilgang til Mysoftløsningen etter sertifikatutløp forrige uke.  

Sertifikatet for siden ble fornyet samme dag som det utløpFornyingen av sertifikatet fungerte for enkelte brukere, men dessverre ikke alle. Etter fornyelse har det i tillegg oppstått problemer med tilgang for brukere som hittil ikke har hatt problemer med bruk av portalen.  

Vil informere fortløpende 

Frem til man får tilbakemelding fra Mysoft er det dessverre ingen løsning som garanterer tilgang til portalen. Medlemmer oppfordres allikevel til å forsøke å laste siden uten cache. I tillegg er det rapportert mindre problemer ved bruk av Internet Explorer for Windows-maskiner, og Firefox på Mac.  

Vi beklager utfordringene dette medfører for våre medlemmer. Vi vil følge opp leverandøren fortløpende, og gi informasjon til våre medlemmer så snart problemet er løst.